Gadero Klantenservice
Gadero Klantenservice

Veilig bestellen, Thuiswinkel Waarborg!

Retourneren

U mag het product slechts uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het wenst te behouden. Denk daarbij aan de mogelijkheden die u ook in een fysieke winkel hebt. In de zogenaamde fysieke winkel kun u geen kroket bakken in de friteuse en kun u geen wasje draaien in de machine. Als u een product voor meer gebruikt dan noodzakelijk is om te bekijken wat u er mee kunt doen, dan levert dit waarschijnlijk een waardevermindering op. De verkoper mag deze kosten bij jou in rekening brengen. Dat is niet meer dan terecht.

Tip:

Ga ook voorzichtig met de verpakking om en houd er rekening mee dat de verkoper het product weer kan verkopen.

Nee, u bent niet verplicht om een reden op te geven wanneer u een product retour stuurt naar een webwinkel, als u de aankoop wilt ontbinden. De verkoper mag u echter wel naar de reden vragen. Dit is uiteraard anders wanneer u het product terugstuurt omdat u aanspraak maakt op de garantie. U dient dan wel te vermelden wat er mis is met het product.

Terugbetaling moet zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending of herroeping gebeuren. De verkoper mag wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of totdat de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden.

Het risico, dus ook de bewijslast, voor terugsturen ligt bij u. Vooral bij duurdere producten raden wij aan om deze aangetekend of met een verzekerservice te versturen.