Gadero Klantenservice
Heeft u een klacht of een service vraag?

Bekijk hier alle veel gestelde vragen bij klachten of een servicevraag voordat u het serviceformulier invult. 

Gadero doet er alles aan uw hout of steen order vakkundig te leveren. Daarbij streven wij naar een optimale service mocht u niet tevreden zijn.

Hout is een natuurproduct met bepaalde eigenschappen. We willen u vragen de toegestane eigenschappen eerst rustig door te lezen. Daar staan ook enkele handige tips om eenvoudige problemen te verhelpen.

Beschadiging
Is uw bestelling afgeleverd maar beschadigd? Maak dan zo snel mogelijk foto’s van de beschadiging en voeg deze toe aan het serviceformulier (zie onderstaand de link). Vervolgens zal er door ons zo snel mogelijk contact met u worden opgenomen om tot een passende gezamenlijke oplossing te komen. Wilt u - bijvoorbeeld in het weekend - alvast aan de slag? Bewaar uw beschadigde plank dan voor het laatst of gebruik deze indien mogelijk om te verzagen.

Incomplete bestelling
Is uw bestelling afgeleverd maar incompleet? Wij maken foto's van onze orders om te controleren wat u gekregen zou moeten hebben. Betreft het ijzerwaren? Dan kan het kloppen dat dit niet bij het houtpakket zit. IJzerwaren worden namelijk apart verzonden met PostNL. Betreft het ander klein materiaal? Gelieve eerst het gehele pakket goed te doorzoeken en waar nodig af te stapelen. Dit wordt namelijk nog wel eens tussen de grote producten 'verstopt'. Neem vervolgens contact met ons op indien het missende product ook niet te vinden is. In dat geval zullen wij samen met u tot een passende gezamenlijke oplossing komen.

Serviceformulier
Gebruik uitsluitend ons serviceformulier, vul ALTIJD uw ordernummer en contactgegevens in. Geef met foto's + toelichting uw klacht helder aan. U ontvangt een ontvangstbevestiging zodra uw klacht gelezen is. Zodra wij een oplossing hebben nemen wij contact met u op. U ontvangt binnen uiterlijk 7 werkdagen een inhoudelijke reactie van ons. In de praktijk reageren we binnen 24-72 uur op iedere klacht. 

Kunt u een klacht niet oplossen met Gadero, dan kunt u via de Geschillencommissie Thuiswinkel www.sgc.nl een geschil indienen. Dit kan digitaal door de stappen op de website te volgen. Eveneens in geval van een klacht/geschil kunt u terecht bij http://ec.europa.eu/consumers/odr/

U ziet alle prijzen inclusief BTW bij ons op de website staan. Desgewenst kunt ons een email sturen voor een offerte aanvraag. Of stel zelf snel een handige offerte-PDF (voor uw klant) samen via onderstaande handige optie. 

1. Voeg de gewenste artikelen vrijblijvend toe aan uw winkelwagentje.

2. Druk in uw winkelwagentje op de PDF link en u krijgt een vrijblijvende offerte in PDF formaat.

3. Desgewenst kunt u direct overgaan tot bestellen.

offerte tool

U heeft het recht om binnen 14 dagen nadat uw bestelling is geleverd, zonder opgave van reden, uw bestelling retour aan te melden bij ons. De aanmeldperiode van uw retour verstrijkt 14 dagen na levering. Uw retour moet binnen 14 dagen na aanmelding bij ons binnen zijn. 

Uitgebreide informatie over retourneren en het retourformulier vindt u op retourneren.

Zodra onze vrachtwagen bij uw adres aangekomen is, belt de chauffeur bij u aan. Onze chauffeur levert uw order af tot aan de stoep, dit gebeurt doorgaans met een zogenaamde kooiaap heftruck. Wilt u uw bestelling op een specifieke plek? De chauffeur bepaalt wat veilig is en waar hij of zij kan en wil lossen. Onze chauffeurs kunnen u niet helpen met de order naar binnen brengen e.d. 

U vindt het serviceformulier op de volgende pagina: serviceformulier.gadero.nl

Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, ligt het risico van beschadiging en/of vermissing van producten tot het moment van bezorging, bij Gadero.

De tevredenheid van onze klanten is voor Gadero zeer belangrijk en wij doen er alles aan om de levering van een blokhut / tuinhuis zo goed mogelijk uit te voeren. Uw blokhut is met de grootste zorg en deskundigheid vervaardigd en wordt voor u op maat samengesteld en verpakt door diverse gerenommeerde fabrikanten waaronder Tuindeco en het Duitse Karibu. 

Hoe bepaal ik of ik alle onderdelen van mijn blokhut heb ontvangen?

Bepaal de onderdelen aan de hand van de bouwtekening / stuklijst die bij uw blokhut is meegeleverd. Controleer, voordat u met de plaatsing begint, of alle onderdelen op de paklijst aanwezig zijn. Sorteer alle onderdelen zorgvuldig, zodat u een goed overzicht heeft van elk onderdeel zoals omschreven op de onderdelenlijst. Het kan zijn dat de hoeveelheid dakplanken verschilt, maar daar hoeft u zich geen zorgen over te maken, want dat kan verschillen afhankelijk van de plankgrootte die met uw blokhut is meegeleverd. Vaak zijn er ook onderdelen die op elkaar lijken. Dit kan verwarrend zijn bij het vaststellen van onderdelen. Let hier goed op!

Ik heb een beschadigd onderdeel van een blokhut ontvangen (of er missen onderdelen), wat nu?

Het kan gebeuren dat er een onderdeel van uw blokhut is beschadigd of dat u onderdelen mist. Om u als klant goed en snel een passende oplossing te kunnen bieden is het van belang dat u altijd uw ordernummer van Gadero vermeldt en dat u onderstaande informatie per e-mail aanlevert:

Heeft u een tuinhuis / blokhut ontvangen van Tuindeco? Dan verzoeken wij u om onderstaande aan te leveren:

Uniek Pakketnummer - Elke blokhut van Tuindeco heeft zijn eigen unieke nummer. De fabrikant heeft dit unieke pakketnummer (Unique Pack Number) nodig indien er vragen of reclamaties zijn op de door u ontvangen blokhut. Let op: zonder dit nummer kunnen wij u niet verder helpen. Dit unieke pakketnummer staat altijd vermeld op de buitenkant van het pakket van uw blokhut en op de voorkant van de montagehandleiding. Bekijk ook de afbeelding hieronder. 

Onderdeelnummers - Elke blokhut heeft zijn eigen unieke onderdelen, te vinden in de stuklijst van de montagehandleiding. Graag ontvangen wij een foto van de stuklijst met daarop duidelijk aangeven welke onderdelen beschadigd zijn, of welke onderdelen u mist. Zo weet de fabrikant exact welke onderdelen u mist of welke beschadigd zijn.

Foto's beschadigde onderdelen - Om reclamaties uit te kunnen voeren dient de fabrikant te beschikken over foto's van de beschadigde onderdelen. Deze foto's dienen niet alleen als bewijslast, maar geven ook nog eens een duidelijker beeld van welke onderdelen beschadigd zijn (mocht u per abuis een verkeerd onderdeelnummer hebben aangegeven). Zo weet de fabrikant exact welke onderdelen beschadigd zijn.

Hieronder vindt u voorbeelden van een pakketnummer van Tuindeco, te vinden op het pakket (links) en in in de montagehandleiding (midden). Rechts een voorbeeld van een stuklijst met onderdeelnummers van een montagehandleiding van een blokhut van Tuindeco.

Heeft u een tuinhuis / blokhut ontvangen van Karibu? Dan verzoeken wij u om onderstaande aan te leveren:

S/N Nummer - Elke blokhut van Karibu heeft zijn eigen unieke S/N nummer (serienummer). De fabrikant heeft dit unieke S/N nummer nodig indien er vragen of reclamaties zijn op de door u ontvangen blokhut. Let op: zonder dit nummer kunnen wij u niet verder helpen. Dit S/N nummer staat altijd vermeld op de buitenkant van het pakket van uw blokhut en aan de rechterbovenkant van de garantiestelling die u ontvangt bij het pakket. Bekijk ook de afbeelding hieronder. 

ID nummers (Onderdeelnummers) - Elke blokhut heeft zijn eigen unieke onderdelen, te vinden in de stuklijst van de montagehandleiding. Graag ontvangen wij een foto van de stuklijst met daarop duidelijk aangeven welke onderdelen (ID nummers) beschadigd zijn, of welke onderdelen u mist. Zo weet de fabrikant exact welke onderdelen u mist of welke beschadigd zijn.

Foto's beschadigde onderdelen - Om reclamaties uit te kunnen voeren dient de fabrikant te beschikken over foto's van de beschadigde onderdelen. Deze foto's dienen niet alleen als bewijslast, maar geven ook nog eens een duidelijker beeld van welke onderdelen beschadigd zijn (mocht u per abuis een verkeerd onderdeelnummer hebben aangegeven). Zo weet de fabrikant exact welke onderdelen beschadigd zijn.

Hieronder vindt u voorbeelden van een S/N nummer van Karibu, te vinden op het pakket (links) en in de garantiestelling (midden). Rechts een voorbeeld van een stuklijst met ID nummers van een montagehandleiding van een blokhut van Karibu.

S/N nummer Karibu

Na ontvangst van bovengenoemde informatie nemen wij direct uw klacht in behandeling en zoeken wij als Gadero, samen met u en de fabrikant, naar een correcte en passende oplossing. U kunt uw klacht insturen via ons serviceformulier of via service@gadero.nl.

Voor alle Karibu blokhutten en tuinhuisjes geldt dat deze standaard worden geleverd met 60mm brede geïmpregneerde onderleggers (funderingbalken). 

Let op! Deze geïmpregneerde onderleggers van uw tuinhuis kunnen bij geen van de leveringen ontbreken.

De standaard meegeleverde onderleggers, bestaande uit drukgeïmpregneerd hout (groen/bruin/ongeschaafd), zijn namelijk bij elk pakket nodig voor de verpakking. Het witte verpakkingsfolie die uw blokhut beschermt wordt onder andere met tackers aan de onderleggers bevestigd. Op elke verpakking is een aanvullende opmerking geplakt dat deze componenten niet uitsluitend als verpakkingsmateriaal zijn bedoeld en bij de leveringsomvang van het huis zijn inbegrepen.

Zie hieronder een afbeelding waar de funderingsbalken van Karibu zich in het pakket bevinden:

Onderliggers Karibu in Pakket

Omgevingsomstandigheden en een eventuele behandeling zorgt ervoor dat hout van de blokhutprofielen van uw blokhut uitzetten en krimpen. Elke onbehandelde wandplank kan gedurende een jaar wel 3 mm uitzetten en krimpen. Een wand van een blokhut heeft misschien wel 15 wandplanken, zodat de uitzetting maximaal 45 mm kan zijn. De spleet boven de deur dient om ruimte te geven aan deze uitzetting. Wanneer een blokhut net in elkaar is gezet, kan deze spleet groter zijn en zichtbaar.

Omdat de blokhutprofielen nog inklinken / inzakken zal de spleet boven de deur verdwijnen binnen een x-aantal weken. Kortom, u hoeft niets te doen.

Heeft u schade opgelopen nadat onze transporteur bij u heeft geleverd? Dat is natuurlijk erg vervelend. Dergelijke gevallen komen gelukkig niet veel voor. Mocht het toch het geval zijn willen wij u vragen om foto's te maken van de schade en de situatie en dit op de mail te zetten naar service@gadero.nl. Wij zullen dan voor u uitzoeken welke transporteur het betreft en contact met u opnemen hoe dit opgelost kan worden. 

 

Terug naar overzicht