Logo Gadero
inspiratieservice

Klachten over blokhut

Ik heb een beschadigd onderdeel van een blokhut ontvangen (of er missen onderdelen), wat nu?

De tevredenheid van onze klanten is voor Gadero zeer belangrijk en wij doen er alles aan om de levering van een blokhut / tuinhuis zo goed mogelijk uit te voeren. Uw blokhut is met de grootste zorg en deskundigheid vervaardigd en wordt voor u op maat samengesteld en verpakt door diverse gerenommeerde fabrikanten waaronder Tuindeco en het Duitse Karibu.

Hoe bepaal ik of ik alle onderdelen van mijn blokhut heb ontvangen?

Bepaal de onderdelen aan de hand van de bouwtekening / stuklijst die bij uw blokhut is meegeleverd. Controleer, voordat u met de plaatsing begint, of alle onderdelen op de paklijst aanwezig zijn. Sorteer alle onderdelen zorgvuldig, zodat u een goed overzicht heeft van elk onderdeel zoals omschreven op de onderdelenlijst. Het kan zijn dat de hoeveelheid dakplanken verschilt, maar daar hoeft u zich geen zorgen over te maken, want dat kan verschillen afhankelijk van de plankgrootte die met uw blokhut is meegeleverd. Vaak zijn er ook onderdelen die op elkaar lijken. Dit kan verwarrend zijn bij het vaststellen van onderdelen. Let hier goed op!

Ik heb een beschadigd onderdeel van een blokhut ontvangen (of er missen onderdelen), wat nu?

Het kan gebeuren dat er een onderdeel van uw blokhut is beschadigd of dat u onderdelen mist. Om u als klant goed en snel een passende oplossing te kunnen bieden is het van belang dat u altijd uw ordernummer van Gadero vermeldt en dat u onderstaande informatie per e-mail aanlevert:

Heeft u een tuinhuis / blokhut ontvangen van Tuindeco? Dan verzoeken wij u om onderstaande aan te leveren:

Uniek Pakketnummer - Elke blokhut van Tuindeco heeft zijn eigen unieke nummer. De fabrikant heeft dit unieke pakketnummer (Unique Pack Number) nodig indien er vragen of reclamaties zijn op de door u ontvangen blokhut. Let op: zonder dit nummer kunnen wij u niet verder helpen. Dit unieke pakketnummer staat altijd vermeld op de buitenkant van het pakket van uw blokhut en op de voorkant van de montagehandleiding. Bekijk ook de afbeelding hieronder.

Onderdeelnummers - Elke blokhut heeft zijn eigen unieke onderdelen, te vinden in de stuklijst van de montagehandleiding. Graag ontvangen wij een foto van de stuklijst met daarop duidelijk aangeven welke onderdelen beschadigd zijn, of welke onderdelen u mist. Zo weet de fabrikant exact welke onderdelen u mist of welke beschadigd zijn.

Foto's beschadigde onderdelen - Om reclamaties uit te kunnen voeren dient de fabrikant te beschikken over foto's van de beschadigde onderdelen. Deze foto's dienen niet alleen als bewijslast, maar geven ook nog eens een duidelijker beeld van welke onderdelen beschadigd zijn (mocht u per abuis een verkeerd onderdeelnummer hebben aangegeven). Zo weet de fabrikant exact welke onderdelen beschadigd zijn.

Hieronder vindt u voorbeelden van een pakketnummer van Tuindeco, te vinden op het pakket (links) en in in de montagehandleiding (midden). Rechts een voorbeeld van een stuklijst met onderdeelnummers van een montagehandleiding van een blokhut van Tuindeco.

blokhut-td

Heeft u een tuinhuis / blokhut ontvangen van Karibu? Dan verzoeken wij u om onderstaande aan te leveren:

S/N Nummer - Elke blokhut van Karibu heeft zijn eigen unieke S/N nummer (serienummer). De fabrikant heeft dit unieke S/N nummer nodig indien er vragen of reclamaties zijn op de door u ontvangen blokhut. Let op: zonder dit nummer kunnen wij u niet verder helpen. Dit S/N nummer staat altijd vermeld op de buitenkant van het pakket van uw blokhut en aan de rechterbovenkant van de garantiestelling die u ontvangt bij het pakket. Bekijk ook de afbeelding hieronder.

ID nummers (Onderdeelnummers) - Elke blokhut heeft zijn eigen unieke onderdelen, te vinden in de stuklijst van de montagehandleiding. Graag ontvangen wij een foto van de stuklijst met daarop duidelijk aangeven welke onderdelen (ID nummers) beschadigd zijn, of welke onderdelen u mist. Zo weet de fabrikant exact welke onderdelen u mist of welke beschadigd zijn.

Foto's beschadigde onderdelen - Om reclamaties uit te kunnen voeren dient de fabrikant te beschikken over foto's van de beschadigde onderdelen. Deze foto's dienen niet alleen als bewijslast, maar geven ook nog eens een duidelijker beeld van welke onderdelen beschadigd zijn (mocht u per abuis een verkeerd onderdeelnummer hebben aangegeven). Zo weet de fabrikant exact welke onderdelen beschadigd zijn.

Hieronder vindt u voorbeelden van een S/N nummer van Karibu, te vinden op het pakket (links) en in de garantiestelling (midden). Rechts een voorbeeld van een stuklijst met ID nummers van een montagehandleiding van een blokhut van Karibu.

karibu-snnumer

Na ontvangst van bovengenoemde informatie nemen wij direct uw klacht in behandeling en zoeken wij als Gadero, samen met u en de fabrikant, naar een correcte en passende oplossing. U kunt uw klacht insturen via ons serviceformulier.